mieszkaniowi
0
Jesteś zalogowany jako: Adam Kowalski
PL EN
Wróć

Liczą się wszystkie szczegóły

24.10.2011

Z Eweliną Juroszek, dyrektor ds. sprzedaży w firmie deweloperskiej ATAL S.A. rozmawiamy o wymaganiach klientów i nowych inwestycjach we Wrocławiu

Co Pani zdaniem decyduje o sukcesie inwestycji mieszkaniowej? Cena, lokalizacja, projekt, standard, a może coś jeszcze innego?

Na sukces inwestycji mieszkaniowej wpływa wiele czynników, a dla każdego klienta inne mają kluczowe znaczenie. W pierwszej kolejności klienci patrzą na lokalizację inwestycji oraz jej projekt. Jeśli te wydadzą mu się interesujące, kolejnym ważnym wyznacznikiem jest cena, która w pewnym stopniu odzwierciedla też standard inwestycji. Sukces inwestycji mieszkaniowej zależy zatem przede wszystkim od odpowiedniego zbalansowania wszystkich tych elementów, a więc zapewnienia dobrej lokalizacji, wysokiego standardu wykonania i atrakcyjnej ceny.

Jakie mieszkania z Państwa oferty sprzedawały się w pierwszej połowie 2011 r. najszybciej? Która inwestycja firmy ATAL cieszyła się największą popularnością?

Największym zainteresowaniem wśród kupujących cieszą się zazwyczaj mieszkania o niedużej powierzchni, np. 2 pokoje o powierzchni do 45 m kw. lub 3 pokoje do 65 m kw. Tegorocznym sukcesem sprzedażowym ATAL jest niewątpliwie inwestycja Bronowice Apartamenty II w Krakowie, gdzie do września 2011 r. sprzedanych zostało przeszło 85 proc. mieszkań. Planowane zakończenie budowy przewidziane jest na koniec tego roku. Inna inwestycja ciesząca się bardzo dużym zainteresowaniem klientów to kompleks domów jednorodzinnych Ville Murano we Wrocławiu. Z I etapu inwestycji sprzedane zostały już prawie wszystkie lokale.

Wielu wrocławskich deweloperów podkreśla, że nabywcy na rynku mieszkaniowym z roku na rok stają się coraz bardziej wymagający. Czy zgadza się Pani z tym twierdzeniem?

Rzeczywiście, obecnie mamy do czynienia z rynkiem konsumenta, który staje się coraz bardziej wyedukowany i wymagający. Jest to związane zarówno z rosnącą świadomością klientów, jak i dużą ilością ofert. Na rynku dostępnych jest wiele gotowych inwestycji, wciąż powstają też nowe. Klient ma zatem duży wybór, a wówczas częściej zwraca uwagę na szczegóły. Na takim rynku wygrywają tylko najlepsze inwestycje, w świetnych lokalizacja, z atrakcyjnymi projektami i rozsądnymi cenami.

Które dzielnice Wrocławia lub miejscowości podmiejskie uważacie Państwo za najbardziej perspektywiczne  jako lokalizacje nowych inwestycji mieszkaniowych?

Wrocław to miasto, które wciąż dynamicznie się rozwija i każda z dzielnic w mojej ocenie ma swój potencjał. Ważne jest jednak to, by trafnie wkomponowywać nowe inwestycje w dany obszar i umiejętnie wykorzystać atuty lokalizacji. Wówczas konieczne jest oczywiście dopasowanie oferty do oczekiwań przyszłych mieszkańców, a więc odpowiedni standard, cena, rozkłady mieszkań itp. Nie bez znaczenia pozostaje także renoma dewelopera, która w przypadku decyzji o zakupie mieszkania – często na całe życie – może mieć kluczowe znaczenie.

Jak oceniacie Państwo współpracę z władzami lokalnymi podczas przygotowywania nowych inwestycji? „Jak po maśle” czy raczej „droga przez mękę”?

 

Współpraca z władzami lokalnymi jest dla nas priorytetem, ale i wyzwaniem. Zawsze staramy się działać w pełnym porozumieniu z lokalną administracją, tak by nasze inwestycje idealnie wpisywały się w lokalny krajobraz i architekturę miasta.

Czy planujecie jakieś nowe inwestycje w 2012 r.? Jeśli tak, to jakie?

 

Nieustannie poszukujemy nowych i ciekawych lokalizacji, które mogą być atrakcyjnym miejscem do zamieszkania. W 2012 roku będziemy kontynuować wrocławskie inwestycje rozpoczęte w 2011 r. m.in. kolejny etap Villi Murano, Osiedle Mieszczańskie czy Apartamenty Agrestowa Aleja. Wkrótce planujemy rozpoczęcie też nowej inwestycji Zielone Wojszyce przy ul. Grota Roweckiego.  Nasza oferta jest zróżnicowana i wciąż się rozszerza, dlatego jesteśmy przekonani, że każdy wrocławianin znajdzie w niej coś dla siebie.

 

ATAL buduje nie tylko we Wrocławiu, ale również w Krakowie, Łodzi i Katowicach. Czy planujecie ekspansję również na najbardziej konkurencyjny rynek warszawski?

 

Wejście na rynek warszawski to kolejny krok w rozszerzaniu oferty ATAL. Aktualnie jesteśmy na etapie finalizowania kwestii formalnych i administracyjnych, jednak jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach. Mogę jednak zapewnić, że będzie to wyjątkowa inwestycja, bez wątpienia wyróżniająca się na stołecznym rynku.


Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]

aby dodać komentarz, wpisz swój adres e-mail

WPROWADŹ SWOJE DANE, ABY DODAĆ KOMENTARZ

lub

Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.

Zobacz wcześniejsze komentarze

Wróć