Zaloguj się podając adres e-mail, aby zapisywać inwestycje. Dzięki temu zawsze będziesz mógł do nich wrócić.
Jeśli pierwszy raz korzystasz z mieszkaniowi.pl, poprowadzimy Cię krok po kroku przez rejestrację.
08.07.2011
PKP S.A. i słowacka firma deweloperska HB Reavis wybudują wspólnie dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia i towarzyszące mu centrum biurowe. Dworzec ma powstać do końca 2014 roku, a w kolejnych latach wokół niego zbudowany zostanie kompleks budynków, łączących funkcje biurowe, handlowe i usługowe. Koszt całego przedsięwzięcia szacuje się na 110 mln euro
Nowy dworzec kolejowy i siedem budynków biurowych powstanie od strony Al. Jerozolimskich na obszarze prawie 17 tys. m kw. Wejście na dworzec możliwe będzie zarówno z podziemnego tunelu, jak i części naziemnej, gdzie w okolicy zlokalizowane są przystanki komunikacji miejskiej. Budynek zajmie 1250 m kw, powierzchni. Będzie w całości przystosowany dla osób mających trudności z poruszaniem się, jak i niewidomych, zaopatrzony w klimatyzację i monitoring. – To kolejna inwestycja PKP S.A. przygotowywana wspólnie z prywatnym inwestorem, podobnie jak w Katowicach i Poznaniu. Dworzec Warszawa Zachodnia i tereny wokół niego stwarzają ogromne możliwości. Dlatego funkcje dworcowe, gwarantujące europejski standard obsługi podróżnych, zostaną tu z powodzeniem połączone z komercyjnymi – mówi Paweł Olczyk, członek zarządu PKP S.A.
Obok dworca zbudowane zostanie centrum biznesowe, składające się z 7 budynków biurowych (6 budynków sześciokondygnacyjnych i 1 dwunastokondygnacyjny) o łącznej powierzchni 54 tys. m kw. Pod nimi znajdzie się dwupoziomowy parking podziemny na ok. 1000 aut, dostępny dla pracowników i najemców tych obiektów. Parking dla podróżnych przygotowany zostanie od strony ul. Tunelowej.
Koncepcja architektoniczna HB Reavis jest bardzo wstępna. Firma planuje bowiem rozpoczęcie współpracy z lokalnymi partnerami. Wiadomo na razie, że w kompleksie będzie znajdowało się dużo zieleni oraz punktów usługowych na parterze budynków, zarówno dla pracowników biur, jak i podróżnych. Projekt Warszawa Zachodnia będzie się również ubiegał o certyfikat BREEAM.
Inwestycja będzie powstawać etapami. Zamierzeniem obu stron jest powstanie dworca kolejowego do końca 2014 roku, następnie budynki biurowe – wszystkie do 2017 roku. Szacunkowy koszt całego przedsięwzięcia to ok. 110 mln EUR.
Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]
Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.
Zobacz wcześniejsze komentarze
Wróć