mieszkaniowi
0
Jesteś zalogowany jako: Adam Kowalski
PL EN
Wróć

Nowa wizytówka Wrocławia – konkurs dla mieszkańców i artystów

18.04.2016

Zaprojektowanie neonu, który będzie tak rozpoznawalny jak „Dobry wieczór we Wrocławiu” – to główne zadanie konkursu organizowanego przez Lokum Deweloper. Jego uczestnicy będą musieli w krótkich słowach oddać atmosferę miasta, jego mieszkańców lub historii. Nowy neon ozdobi dynamicznie zmieniającą się przestrzeń przy ul. Tęczowej we Wrocławiu

Konkurs został podzielony na dwie części. W pierwszej z nich wezmą udział czytelnicy „Gazety Wrocławskiej”, którzy drogą mailową będą zgłaszać propozycję hasła neonu. Będzie ono musiało składać się z maksymalnie pięciu wyrazów, które swoją treścią opiszą Wrocław. Po wybraniu najlepszej propozycji przez jury konkursu, w skład którego wejdą przedstawiciele Lokum Deweloper, ASP we Wrocławiu, Fundacji Neon Side oraz Gazety Wrocławskiej, swoją pracę rozpoczną wrocławscy artyści i studenci ASP. Ich zadaniem będzie przygotowanie formy graficznej hasła zaproponowanego przez czytelników gazety. Jury wybierze najlepszą propozycję, która na trwałe wpisze się w przestrzeń miejską Wrocławia. Zwycięscy obu etapów mogą liczyć na atrakcyjne nagrody finansowe w wysokości nawet 3 000 zł.
Zainstalowanie neonu zaplanowane jest na jednym z budynków osiedla Lokum Victora przy ul. Tęczowej we Wrocławiu. Nowa, świetlna reklama będzie widoczna dla pasażerów pociągów relacji m. in. Wrocław-Poznań oraz Wrocław-Szczecin. W miejscu, gdzie pociągi zwalniają, wjeżdżając do miasta lub wyjeżdżając z niego, neon będzie codziennie witał i żegnał podróżnych. Konkurs rozpoczął się 8 kwietnia i potrwa do końca czerwca. Szczegóły dostępne na stronie Kolej na neon [konkurs].

Nowa wizytówka Wrocławia – konkurs dla mieszkańców i artystów - neon 2

Dlaczego neon?

Lokum Deweloper, ogłaszając konkurs, nawiązuje do bogatej tradycji wrocławskich neonów. W latach 60. i 70. XX wieku ulice w stolicy Dolnego Śląska każdego wieczora były rozświetlane przez setki neonów reklamujących nie tylko kina i sklepy, ale również cukiernie czy kwiaciarnie. Część neonów przetrwała do dziś. Między innymi dzięki staraniom Fundacji Neon Side, wiele z nich udało się uratować przed zniszczeniem i zapomnieniem. – Neony zajmują szczególne miejsce w historii Wrocławia. Przez lata były wizytówką miasta. Chcielibyśmy, żeby nowy neon bezpośrednio nawiązywał do tradycji wrocławskich reklam świetlnych i kontynuował wieloletnią historię – mówi Grzegorz Marchel, dyrektor ds. marketingu Lokum Deweloper.

Nowa wizytówka Wrocławia – konkurs dla mieszkańców i artystów - neon 3

Nowa przestrzeń we Wrocławiu

Lokum Victoria to nowoczesne osiedle zlokalizowane na Starym Mieście we Wrocławiu przy ulicy Tęczowej. Położenie w centrum zapewnia dobry dostęp do infrastruktury miejskiej. W zrewitalizowanej zabudowie historycznej każdy znajdzie coś dla siebie, od centrum sportowego przez powierzchnie biurowe po punkty usługowe. Z osiedla w kilka minut można się znaleźć na wiodącej do Rynku Promenadzie Staromiejskiej lub przenieść się głównymi arteriami w inne części miasta.


Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]

aby dodać komentarz, wpisz swój adres e-mail

WPROWADŹ SWOJE DANE, ABY DODAĆ KOMENTARZ

lub

Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.

Zobacz wcześniejsze komentarze

Wróć